Steam zmienia regulamin serwisu dot. marketingu gier



Valve zaostrza warunki sprzedawania gier przez ich platformę.


W sekcji najczęściej zadawanych pytań Steam Community w dokumentacji Steamworks pojawiła się wzmianka o aktualizacji polityki serwisu dotyczącej marketingu gier na ich platformie:

W grze, którą publikujesz i sprzedajesz przez platformę Steam oraz w zamieszczanych na niej komunikatach możesz promować jedynie steamową wersję produkcji, z wyłączeniem innych platform. Dotyczy to zarówno pełnych wersji gier, jak i zawartości dodatkowych, zmieniających istniejącą wersję gry.

Valve zdecydowało się na ryzykowne i zarazem odważne posunięcie, którym jest zablokowanie twórcom możliwości reklamowania w opisie gry na Steam dostępności ich gier na innych platformach. Ze względów biznesowych może się to wydawać zrozumiałe. Dbając o swoje miejsce na rynku, pozwolenie na reklamowanie innych platform jest po prostu strzałem w stopę, który niesie ze sobą ryzyko utraty sporej części klientów.

Patrząc na pozycję Steama na tle innych sklepów internetowych z grami, wspomniana decyzja wydaje się mieć charakter głównie zapobiegawczy, a dopiero w drugim kroku - defensywny. W tej chwili platforma Valve nie ma większych rynkowych zagrożeń na horyzoncie - mimo to kompletna cenzura marketingu pozostałych platform brzmi niczym drakońskie prawo. Jest to też znaczne ograniczenie przepływu informacji dla użytkowników Steama.

Autorka: Kamila “Misha” Fajczyk

Brak komentarzy